Когато става въпрос за управлението на търговска кухня, може да е трудно да се съобразите с хранителните предпочитания и алергените на гостите. Съставихме удобен контролен списък, за да ви помогнем да управлявате алергените във вашата кухня по-лесно.
-
Чек лист за мениджмънта за обслужване на гости с изисквания за храни без глутен и без алергени
- Персоналът запознат ли е със специалните хранителни изисквания?
- Има ли налично обучение за подобряване информираността на персонала?
- Има ли план да се вземе предвид необходимостта от непрекъснато обучение за процесите и новите алергии, които възникват?
- Има ли процес на сертифициране, който да се рекламира на гостите?
- Има ли план за действие за помагане на клиенти, претърпели сериозна алергична реакция?
- Какво правят другите ресторанти, за да предлагат храни без алергени?
Чек лист за външната част на ресторанта, който да се комуникира с гостите и кухнята
- Специалните диетични изисквания на гостите ясни ли са?
- Тези изисквания обяснени ли са ясно на кухнята?
- Трябва ли да бъде подадено допълнително пояснение към клиентите на базата на отговора от кухнята?
- При обслужване може ли кухнята да потвърди, че са направени някакви специални изисквания?
- Преживяването на госта потвърди ли, че всичко е направено както трябва - при представяне на менюто и след хранене?
- Има ли някакви заключения, на базата на преживяването на клиента, които могат да бъдат подадени на ръководството за по-добро подобряване на процеса на комуникация?
Чек лист за кухнята за приготвянето на храни без глутен и без алергени
- Ясно ли е етикетирането на хранителните продукти?
- Кои съставки в менюто ви често предизвикват алергични реакции?
- Има ли ястия, които могат лесно да се променят, за да се предложат на тези със специални хранителни нужди?
- Кои продукти / ястия не могат да бъдат променени, за да отговарят на специални хранителни изисквания?
- Има ли специално работно пространство / комплект кухненско оборудване, използвано за предотвратяване на кръстосано замърсяване?
- Съществува ли система за ясно разделяне на нормалната поръчка от тази със специални диетични изисквания?
- Потвърдени ли са на обслужващия персонал специалните диетични ястия, когато са готови?